Continuïteit
Kies jij ervoor om de facilitaire dienstverlening uit te besteden, dan ben je verzekerd van continuïteit. Wat je namelijk vaak ziet op het moment dat dit door een bedrijf zelf wordt ingevuld, is dat het vaak verzaakt. Met name eenvoudige zaken zoals het bijvullen van het toiletpapier of het aanvullen van de koffie. Op het moment dat het daadwerkelijk op is, komen ze er vaak pas achter dat er niets meer is. Laat je een externe partij dit voor je doen, dan ben je ervan verzekerd dat ze volgens een vast schema werken en deze taken bij de standaard taken behoren. Zo hoef je dus niet bang te zijn dat je zonder koffie of toiletpapier komt te zitten.
Flexibiliteit
Flexibiliteit is en blijft voor de meeste bedrijven essentieel. Zo dus ook wanneer het gaat om de facilitaire dienstverlening. Wat je namelijk vaak ziet, is dat wanneer een bedrijf groeit, dit steeds lastiger wordt. Vooral wanneer je het zelf doet. Nu is natuurlijk één koffiezetapparaat geen probleem en wanneer er een tweede bij komt, is dit ook prima te handelen, maar naarmate het bedrijf groter wordt, kun je je wel voorstellen dat het een ander verhaal wordt. Door te kiezen voor een externe partij, kun je aangeven dat je wilt opschalen en kunnen ze er gemakkelijk iemand bij zetten. Dit geeft jou rust en scheelt je ook nog eens in de kosten.
Uniformiteit
Voor een bedrijf is uniformiteit natuurlijk van essentieel belang. Door de kiezen voor een externe partij, ben je verzekerd van deze uniformiteit. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat wanneer iemand binnen het bedrijf dit doet, de kans aanwezig is dat je de ene keer koffie van het ene merk hebt en de andere keer koffie van het andere merk. Kies je voor een externe facilitaire dienstverlener, dan ben je verzekerd van een continu dezelfde kwaliteit van producten en ook werkzaamheden.